تبلیغات در سایت ما

از سرزمین مادری

پیوندهای روزانه
  • ایران شهرساز
  • کهن دیار
  • سازمان عمران ونوسازی شهریار
  • مدیریت در هزاره سوم
  • خبر گزاری ایمنا-مدیریت شهری
  • پام نیوز- مدیریت شهری
  • مرکز پژوهش های شورای شهر مشهد
  • انجمن نو اندیشان
  • وب شهلا نظری
  • خانه مدیران جوان
  • پایگاه علمی - پژوهشی پارس مدیر
  • مدیریت پژوهش
  • مهندسی شهرسازی-برنامه ریزی شهری
  • روزنامه دنیای اقتصاد
  • ورزش سه
  • سایت خبری تحلیلی تکاپو
  • پایگاه خبری تحلیلی سوما نیوز
  • پایگاه خبری تحلیلی واران نیوز
  • پایگاه خبری تحلیلی صومعه سرا نیوز
  • خبرگزاری شهرستان صومعه سرا
  • مدیریت شهری -دانشگاه تهران
  • مدیریت شهری -علامه طباطبایی
  • اطلاعات علمی تخصصی مدیریت شهری
  • راهکار مدیریت
  • مدیریت تحول
  • مطالعات شهری ایران
  • بولتن نیوز - مدیریت شهری
  • مجله اینترنتی برترینها - مدیریت شهری
  • فردا نیوز - مدیریت شهری
  • دانشگاه علوم وتحقیقات
  • سایت مرجع مدیریت شهری
  • سایت خبری شهرنوشت
  • پیشخوان
  • ساختن وبلاگ
  • شماره پیمان کارها
  • حمل ته لنجی با ضمانت از دبی
  • خرید از چین
  • قلاده اموزشی ضد پارس سگ
  • الوقلیون
  • ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      azsarzaminemadari.lxb.ir






    جاذبه گردشگری ایران خرده‌فرهنگ‌هاست نه زیرساخت‌ها

    جاذبه گردشگری ایران خرده‌فرهنگ‌هاست نه زیرساخت‌ها

     
    خرده ­فرهنگ­ها، شامل آداب و رسوم و افکار مردم جاذبه­های اصلی هستند که گردشگر می‌آورند و راهنمایان باید روحیه پژوهشگری داشته باشند تا این جزئیات را بیابند و به گردشگر منتقل کنند.    
    خرده فرهنگ ها جاذبه اصلی گردشگری
     سیداحمد وکیلیان پژوهشگر و مدیر مسئول نشریه فرهنگ و مردم سخنان خود را در جلسه هفتگی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران با آیه 13 سوره حجرات آغاز کرد: «ای مردم ما شما را از نری و ماده­ای بیافریدیم، و شما را جماعت­ها و قبیله­ها کرده­ایم تا یکدیگر را بشناسید. هر آینه گرامی ترین شما نزد پروردگار پرهیزگارترین شماست». وقتی این آیه را بشکافیم می­بینیم که 1400 سال پیش این مسأله عنوان شده و در یکی دو قرن گذشته انسان­شناسان بعد از تجارب زیادی توانسته­اند راهکاری برای فرهنگ و اقوام پیدا کنند. از این آیه برابری انسان­ها در نظر خداوند مشخص می­شود و الا هیچ قومی بر دیگری رجحان ندارد. چقدر معنی این آیه با اهداف ما نزدیک است.
    مدیر مسئول نشریه فرهنگ و مردم گفت: بحث راجع به ارتباط متقابل بین فرهنگ و گردشگری هست؛ چگونه می­توانیم از گردشگری به فرهنگ و از فرهنگ به گردشگری برسیم. هر کشور و هر سرزمینی بتواند این دو پدیده را با هم جمع کند و به کار ببرد مسلماً پیشرفت خواهد کرد و در صنعت گردشگری موفق خواهد شد.
    وی افزود: بعضی­ها می­گویند ما به خاطر این که امکاناتی مانند اروپا نداریم، نمی­توانیم توریست داشته باشیم، این اشتباه محض است. اروپایی اگر بخواهند آن مسایل را داشته باشد خوب خودشان دارند ولی وقتی سفر می­کند، می­خواهد جاهای ندیده و نشناخته را ببیند. فرهنگ­های دیگر را دریافت کند. این وظیفه ماست که به بهترین نحو فرهنگ خودمان و آداب و رسوم و افکار را نشان بدهیم، ادا درنیاوریم. نکته اصلی اینجاست که نمی­توانیم داشته­های خود را نشان بدهیم و هیچ برنامه­ریزی صحیحی برای انجام این کار نداریم. اگر بتوانیم به این نکته برسیم مطمئن باشید می­توانیم بیشترین توریست به­ویژه توریسم را داشته باشیم.
    فرهنگ مردم که به مرور تغییر می­کند، جاذبه اصلی گردشگری است
    وکیلیان تأکید کرد: اگر سری به اصفهان بزنید، مسجد امام، شیخ لطف ­الله . یا سایر آثار تاریخی چند سال بعد تغییری نمی­کنند. پل سی­سه پل اگر خراب نشود همان است. آنچه که مهم است مردم هستند که هر سال عوض می­شوند یعنی اگر یک توریست به فاصله چند سال بیاید یک فرهنگ نو و رفتار دیگر می­بیند. کار و مسایل جدید می­بنید و برایش خیلی جذاب خواهد بود. پس میراث معنوی بسیار مهم­تر از میراث مادی است چون اگر یک خشت از تخت جمشید برداشته شود، صدای همه درمی­آید و داد و فریاد که میراث از بین رفت. اما این مادربزرگ­های ما که قصه می­گفتند، این قصه­ها چه شد؟ اصلاً فهمیدیم چگونه از یاد رفت؟ این همه قصه شیرین، آداب و رسوم و سنت­ها چه شد؟ آیا فهمیدیم چگونه از بین رفت؟
    این پژوهشگر فرهنگ مردم به نوشیدنی­های سنتی کشور که می­توانند برای مسافر جذابیت داشته باشند اشاره کرد: عرقیات و نوشابه های خودمان چه شد، جایش کوکاکولا آمد. اصلاً فهمیدیم که ما همه چیز داشتیم و همه را از دست دادیم. بخش فرهنگ مردم به انسانی می­ماند که سرطان گرفته و هیچ مشخص نیست و از درون پژمرده شده و از بین می­رود. روزی می­فهمیم که دیگر چیزی از آن نمانده است.
    وی از سنت کهن قصه­گویی گفت: 3 سال پیش پژوهشی داشتیم با عنوان ریشه­شناسی قصه­های مثنوی. برای هر قصه توانستیم مأخذ و ریشه­ها را در ایران و جهان پیدا کنیم. به همین دلیل دعوت شدیم به مرکز فرهنگی دانشگاه نروژ که  نزدیک به 10 سال است کنگره مولانا برگزار می­کند. در یکی از جلسات چند نفر آمدند قصه موسی و شبان را با کمال زیبایی و ظرافت بازی و دکلمه کردند؛ برای ما تعجب­آور بود.
    سرزمین اصلی قصه، ایران است اما قصه ­گویی ندارد
    وکیلیان ادامه داد: با آن گروه صحبت کردیم و فهمیدیم قصه­گو هستند و قصه تعریف می­کنند. کشور 5/4 میلیون نفری نروژ که 10 سال است بافرهنگ­ترین و ثروتمندترین کشور جهان انتخاب می­شود 2هزار قصه­گوی حرفه­ای دارد. می­روند به کافی­شاپ، رستوران، مهمانی­ها یا مجالس و برای مردم قصه تعریف می­کنند و مردم استقبال می­کنند ولی در کشور ما که نقال­ها، گوسان­ها و مادربزرگ­ها را داشتیم و قصه تعریف می­کردند الان یک قصه­گو هم نداریم. یکی از سرزمین­های اصلی قصه ایران است.
    وی افزود: همین کشور نروژ اگر درِ چاه­های نفت را ببندد همچنان برای 300 سال ذخیره ارزی دارد. به طور معمول کسی که پول زیادی دارد هوس می­کند دکور خانه، خانه یا ماشین را عوض کند، یعنی موردی برای خرج کردن پول پیدا می­کند در حالی که در نروژ در شهر اسلو فقط دو ساختمان 10 طبقه وجود دارد یکی هتل و دیگری بانک است و بقیه همان ساختمان­های قدیمی است که حفظ شده­اند. یعنی نیامده­اند چون پول دارند بهانه­ای برای خرج کردن تعریف کنند و بافت شهری­شان تغییر کند. اتفاقاً توریست­ها می­روند که همین را ببینند. ساختمان­های بلند جهان را رها کرده و می­بیند ثروتمندترین کشور دنیا این طور زندگی می­کند و این جذاب است و هویت دارد. اگر ما آن خانه­ها و حیاط­ها با باغچه و درختان نارنج داشتیم، هویتی داشتیم.
     
    سفره ­های نذری یک نمونه از خرده­ فرهنگ­ها هستند
    وکیلیان بر اهمیت فرهنگ معنوی تأکید کرد: چند سال پیش یک کودک آلمانی و بعد از آن یک کودک امریکایی هم­کلاسی­هایش را با تفنگ از بین برد. دادگاه آلمان مادر کودک را مقصر دانست که نتوانسته فرهنگ معنوی به کودک منتقل کند. از همان سال سازمان یونسکو طرح انتقال فرهنگ معنوی از مادر به کودک را مطرح کرد. اتفاقاً اولین دوره این همایش در ایران برگزار شد؛ حدود 20 کشور به ایران آمدند و تمام مهمانان خارجی زن بودند، مادر بودند در صورتی که تمام شرکت­کننده­های ایرانی مرد بودند و فقط یک زن در میان آنها بود. مهمانان می­خندیدند که طرح انتقال فرهنگ معنوی از مادر به کودک است چرا پدرها آمده­اند. و این یعنی هیچ چیز سر جای خودش نیست. خوب همه مسایل جمع می­شود و کشوری را تشکیل می­دهد که توریست می­آید. بیاید چه ببیند؟
     
    وی به سفره­های نذری به عنوان خرده فرهنگ اشاره کرد: 5 سال پیش گروهی از دانشگاه اوزاکا آمدند و می­خواستند راجع به سفره­های نذری زنان ایرانی تحقیق کنند. چون در بررسی به این نتیجه رسیده بودند که مردم دنیا دچار بیماری­های روانی و افسردگی و بسیاری از تنش­های این گونه دچار هستند. حال دنبال خرده فرهنگ­هایی بودند که از این تنش­ها کم می­کند و دریافتند که سفره­های نذری راهی است برای تخلیه روانی زنان.
    این پژوهشگر فرهنگ مردم نمونه­ای از کشور ژاپن آورد: هنگامی که برای ارائه پروژه تحقیقی سفره­های نذری به ژاپن رفته بودیم در شهر کیوتو باغی دیدیم که همه جا سفید بود، نزدیک شدیم، متوجه شدیم کاغذهای سفید را به درختان گره زده­اند مانند دخیل خودمان. جای دیگر چشمه­ی مقدسی بود و مردم از آب آن می­نوشیدند. همان زمان در اخبار شنیدیم درخت تنومندی را که مردم به آن پارچه یا دخیل گره می­زدند در شمال کشور به بهانه شرک، قطع کردند. در حالی که به نظر من درختان تنومند نشانه عظمت پروردگار هستند. در آلمان پردرخت، دور درخت تنومندی که پیش از این برای مردم مقدس بود، حصار کشیده­اند که کسی آسیب نرساند.
    وکیلیان خاطرنشان ساخت: راهنما باید این جزئیات و خرده­فرهنگ­ها را به گردشگر نشان دهد و با غذاهای محلی پذیرایی کند. باید بگردیم خرده­فرهنگ­ها مانند نقالی یا نوروزخوانی را که در شهرهای مختلف داریم، پیدا کنیم و این ارتباطی هم به بخش دولتی ندارد تا بخواهیم منتظر بمانیم انجام شود.
    وی از موارد جذاب اماکن تاریخی نیز گفت: چند وقت پیش به شهر کاشان رفته بودیم، راهنمای خانه طباطبایی­ها توضیحاتی درباره معماری داد، ولی ما دنبال داستان خانه و زندگی ساکنان آن بودیم نه عدد و رقم و معماری و شاه­نشین. مسجد امام تهران، تا به حال چند نفر سنگ نوشته­ی مسجد را که نشانه­ی مردم­داری شاه­عباس است به گردشگر نشان داده­اند که در آن آمده به میمنت ساخت مسجد، برخی مشاغل از پرداخت مالیات معاف­ شده­اند. کاری که دیگر نمی­بینیم، به عنوان مثال به میمنت ساخت برج میلاد نان را ارزان کنیم.
    پژوهشگر فرهنگ مردم تأکید کرد: لازم است روحیه پژوهشگری بین هدایتگران تور ایجاد شود تا بتوانند به گردشگران منتقل کرده و جذابیت ایجاد کنند.

    منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

     

    سه اصل برای تبدیل نوآوری به واقعیتی در شرکت

      سه اصل برای تبدیل نوآوری به واقعیتی در شرکت  

    تفکر مدیریتی ذاتا یک موضوع زودگذر است، اما برخی تمایلات همیشگی هستند و هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند. نوآوری یکی از این موضوعات دائمی است. کمتر پیش می‌آید که مدیر عاملی در لیست اولویت‌های خود، نوآوری را در جایگاه چهارم یا پنجم قرار ندهد.

    اما نوآوری مثل یک جانور گریزپا است. اگر چند استثنای خیلی معروف را کنار بگذاریم، باید گفت اکثریت شرکت‌های شناخته شده فکر می‌کنند بین تلاش‌ها و دستاوردهای آنها فاصله زیادی وجود دارد. سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و توسعه (R&D) صورت گرفته، فرآیندهای مرحله‌ای ایجاد شده، دوره‌های آموزشی خلاقیت برگزار شده و با این حال بازده کار – یعنی ارائه محصولات و خدمات جدید – به نتیجه مشخصی نمی‌رسد. 
    بنابراین، چه باید کرد؟ می‌توانیم همان شرکت‌های محبوب قدیمی – اپل و گوگل – را در نظر بگیریم و تلاش کنیم از آنها درس بگیریم. اما این رویکرد ناقص است. نوآوری جزو DNA شرکت‌های اپل و گوگل است. آنها سال‌ها موفق بوده‌اند و مجوز ریسک کردن را به دست آورده‌اند. بنابراین، اگر می‌خواهیم آموزه‌هایمان را از این دو شرکت در شرکت خودمان اجرا کنیم، باید بسیار محتاط باشیم. 
    به نظر من، رویکرد مفیدتر این است که کار را از اصول نوآوری – ایده‌ها و موضوعات اصولی که طی چند سال شناسایی کرده‌ایم -  شروع کنیم و ببینیم آیا می‌توانیم شرکت‌های معمولی را پیدا کنیم که این اصول را عملی کنند. وقتی به شرکت‌های معمولی اشاره می‌کنم، منظور بازیگران مشخصی هستند که تلاش می‌کنند خود را بازآفرینی کنند و نیز شرکت‌های متوسطی که از کانون توجه دورند و به دنبال روش‌های جدید و بهتری برای کار می‌گردند. اگر این شرکت‌ها موفق شوند، می‌توانند نمونه الگوهای موثرتری نسبت به اپل یا گوگل باشند. 
    اما این اصول چه هستند و چه کسی آنها را می‌آزماید؟ در اینجا سه اصل را با نمونه شرکت‌هایی برای هر کدام معرفی می‌کنیم که به نظر من از اهمیت زیادی برخوردارند.
    1) وقفه کاری
     این یک اصل جا افتاده است که افراد برای عملی کردن ایده‌هایشان به زمان سکون نیاز دارند. شرکت‌های M3 و گوگل به دانشمندان و مهندسان خود زمان استراحتی برای نوآوری می‌دهند. اما بیشتر شرکت‌ها این وقفه کاری را نمی‌پذیرند و مطمئن نیستند که بتوان از آن به خوبی استفاده کرد. بنابراین یک رویکرد متمرکزتر ارزشمندتر خواهد بود. مثلا شرکت نرم‌افزاری بریتانیایی رد گیت (Red Gate) را در نظر بگیرید. این شرکت ابتدا طرح «رمزنگاری در کنار دریا» را شروع کرد. در این طرح آنها از عده‌ای داوطلب خواستند چند روزی را در یک خانه ویلایی کنار دریا روی یک محصول نرم‌افزاری کار کنند تا ببینند آیا پیشرفتی در روند کار حاصل می‌شود یا خیر. این برنامه سپس به «هفته بدون کار» منجر شد که طی آن یک بار در سال در کل شرکت، کارمندان 
    کار روتین خود را کنار گذاشته و متعهد به انجام کاری جدید و تاحدی ریسک‌دار می‌شوند. همچنین هر سه ماه یک بار طرحی به نام روز «نگران چیزهای بی‌اهمیت نباشید» اجرا می‌شود تا بوروکراسی‌های به وجود آمده و مشکلات اندکی که به مرور زمان جمع شده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته و رفع شوند. این فعالیت‌ها وقفه کاری لازم و در عین حال سطح تمرکز معقولی را برای کارمندان ایجاد می‌کنند.  
    2) عدم تعریف نقش‌ مشخص برای کارمندان
    یکی از بزرگ‌ترین موانع نوآوری دادن شرح وظایف به کارمندان است. شرح وظایف باعث می‌شود تمرکز کارمندان حول یک موضوع خاص محدود شود و آن کارمند نتواند از جنبه‌های پنهان مهارت‌های خودش استفاده کند. شرکت‌هایی که واقعا نوآور هستند، به کارمندان خود شرح وظایف نمی‌دهند یا روش‌های خلاقانه‌ای پیدا می‌کنند تا آنها را برای پیوستن به پروژه‌های متعدد تشویق کنند. به‌عنوان مثال، شرکت کالاهای مصرفی اینوسنت (Innocent) که به تبلیغات برای تولید غذاهای سالم معروف است، از همه کارمندان خود خواسته برای تولید غذاها و نوشیدنی‌های طبیعی و خوشمزه که به زندگی بهتر مردم منجر می‌شود، نظر بدهند. در طول چند سال گذشته، تعدادی از محصولات جدید این شرکت، نتیجه نظراتی بود که از کارمندان سطوح متوسط آن گرفته شده است. 
    3) تحمل شکست
    این بدیهی است که نوآوری موفق نیازمند تحمل شکست است. برخی دانشمندان صنعت دارو، یک دوره‌کاری را صرف تولید دارویی می‌کنند که حتی یک نمونه از آن هم وارد بازار نمی‌شود. 
    عجیب این است که بسیاری از فرآیندهای مدیریتی – آن فرآیندهایی که از نوآوری حمایت می‌کنند – برای اجتناب از شکست طراحی شده‌اند و وقتی این شکست رخ می‌دهد، از آن چشمپوشی می‌کنند. به‌عنوان رهبر یک تیم، سعی کنید با مهارت‌هایی که دارید تحمل شکست را بالا ببرید، اما در ضمن باید روش‌هایی را برای نهادینه کردن این رویکرد پیدا کنید. به عنوان مثال، جایزه سالانه نوآوری شرکت تاتا گروپ به بهترین تلاش در جهت نوآوری که به شکست انجامیده تعلق می‌گیرد. آژانس تبلیغاتی «گری» (Grey) هم طرح مشابهی را اجرا می‌کند. شرکت نرم‌‌افزاری HCL یک طرح توسعه‌ای معتبر دارد که طی آن مدیران شرکت بزرگ‌ترین اشتباهات خود و چیزهایی را که از این اشتباهات فراگرفته‌اند، لیست می‌کنند. 
    آیا به موضوعی کلیدی که این سه اصل را به هم مرتبط می‌کند، پی بردید؟ هیچ یک از این سه اصل تدابیر ایده‌آفرینی را دربرنمی‌گیرد. در عوض، همه آنها سعی دارند ایده را به عمل تبدیل کنند. به نظر من، بسیاری از شرکت‌ها با تشویق به طرح ایده‌های جدید منحرف می‌شوند و فراموش می‌کنند که بخش مشکل ماجرا این است که این ایده‌ها را اجرایی کنند. در واقع، پیشرفت واقعی در همین مرحله عمل به دست می‌آید.

    منبع:روزنامه دنیای اقتصاد

    از یک اتاق کوچک تا یک دنیای بزرگ

    تاریخچه مختصری درباره شرکت کانن

     در سال 1933 دستیابی به دوربین‌های باکیفیت در ژاپن امری دشوار بود؛ زیرا این دوربین‌ها غالبا اروپایی و بسیار گران بودند. در چنين روزهايي بود كه اتاق کوچکی در یک خانه برای اولین قدم‌های یک شرکت بزرگ آماده شد. در واقع نخستین دوربین باکیفیت ژاپنی با نام Kwanon در همین اتاق ساخته شد...

    نخستین گام
    در سال 1933 دستیابی به دوربین‌های باکیفیت در ژاپن امری دشوار بود؛ زیرا این دوربین‌ها غالبا اروپایی و بسیار گران بودند. در چنين روزهايي بود كه اتاق کوچکی در یک خانه برای اولین قدم‌های یک شرکت بزرگ آماده شد. در واقع نخستین دوربین باکیفیت ژاپنی با نام Kwanon  در همین اتاق ساخته شد. در ادامه در سال 1935 و دو سال پس از شروع کار، نخستین دوربین دارای شاتر 35 میلی‌متری ساخته شد و شرکت صنایع اپتیکال Precision به ثبت رسید. چهار سال بعد همین شرکت موفق به ساخت نخستین دوربین X-Ray با تکنولوژی عکس‌برداری غیر مستقیم در ژاپن شد تا به تدریج شیرازه اصلی این شرکت شکل بگیرد. سرانجام در سال 1947 اسم شرکت به نام جدید خود یعنی  Canon camera inc تغییر یافت.
    سال 1950 نخستین رییس این کمپانی به آمریکا سفر كرد تا نخستین گام‌های تجارت بین المللی كنون برداشته شود. به تبع نتیجه این عمل افتتاح یک شعبه از Canon در آمریکا بود؛ رويدادي كه در سال 1955 و در شهر نیویورک صورت گرفت. فقط دوسال بعد شعبه اروپایی Canon نيز به عنوان یک شرکت زیرگروه به ثبت رسید.در اين دوران این شرکت با تمام قوا به سمت تبدیل شدن یکی از برترین تولیدکنندگان دوربین در جهان پیش می‌رفت. موید این نکته عرضه دوربین Canonet در سال 1961 بود که نام Canon را بيش از پيش بر سر زبان‌ها انداخت. دیگر عملکرد خیره‌کننده این شرکت در دهه شصت، عرضه نخستین ماشین حساب ده كليد الکترونیکی دنیا بود.سرانجام در اواخر همان دهه نام فعلی شركت Canon به عنوان نام رسمی شرکت به ثبت رسید. در پایان دهه شصت Canon در نیویورک و ژنو  دو پایگاه نیرومند داشت که فروش سالانه این کمپانی را تا سطح 50 درصد افزایش داده بودند.

    جهان خارج از دریچه لنز
    در سال 1970 دستگاه NP-1100 به عنوان نخستین دستگاه کپی بر روی کاغذ سفید در ژاپن به عرضه رسید. در سال‌های آینده تحقیقات این کمپانی بر روی دوربین وارد فاز جدیدی شد و نخستین دوربین مجهز به میکروکامپیوتر دنیا  توسط Canon به بازار عرضه شد؛ تا عزم و قدرت این شرکت به منظور ترك‌تازي در اين حوزه از بازار برای همگان محرز شود. ولی اوج عملکرد اين توليدكننده ژاپني در سال 1979 بروز كرد؛ هنگامي که نخستین پرینتر ليزری دنیا که از یک لیزر نیمه هادی استفاده می‌نمود توسط Canon به بازارهاي جهانی عرضه گردید و به عنوان یک فناوری مدرن و نوآورانه در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت. با توجه به این اقبال، تمرکز بر روی چاپگرها امری عاقلانه به نظر می‌رسید. سرمایه‌گذاری Canon بر روی این بخش با عرضه نخستین پرینتر جوهرافشان دنیا در سال 1985 به ثمر نشست تا شهرت Canon از یک شرکت تولیدکننده دوربین به یک کمپانی  فعال در صنايع نوآورانه مرتبط با چاپ توسعه يابد.
    در سال 1987 بنیاد Canon با هدف تحقیقات و فعاليت‌هاي مشترک مابین ژاپن و اروپا شکل گرفت. از دیگر سو شرکت گلداستار کره به عنوان نماینده تولیدات Canon شروع به ساخت محصولات تحت لیسانس این شرکت نمود. در بازه زمانی سال‌هاي 1987 تا 1995، كنون با گسترش محدوده محصولات خود، به بازار سایر ابزارهای دیجیتال مانند  اسکنر و حتی شرکت در ساخت تجهیزات پلیس، تلاش در کسب توفیق هرچه بیشتر داشت و حتی با شرکت‌های بزرگی مانند IBM قرارداد همکاری به امضا رسانید.

    Canon  از دیدگاه ارقام
    در حال حاضر این کمپانی بین‌المللی نزدیک به دویست‌هزار کارمند دارد و بر اساس گزارش ارائه‌شده در سال 2010 سالانه کمی بیشتر از 3 ميليارد دلار سود داشته است. کل درآمد این شرکت در سال 2010 نزدیک به 46 ميليارد دلار ارزیابی گردید که در نوع خود نمایانگر عظمت این غول صنایع دیجیتال است.  در سال 2007،كنون از سوي نشریه فوربس به عنوان دویست و هفتادمین کمپانی بزرگ دنیا معرفی شد. ولی امروزه و با توجه به تبعات بحران مالی جهانی، این شرکت با رکود نزدیک به دو درصدي روبرو شده است.


    با اين حال نکته قابل تامل این است که رویایی که روزگاری از یک اتاق شروع گردید، امروزه در بسیاری از اتاق‌های جهان محصولی از خود به یادگار دارد؛ محصولاتی که همگی تنها یادآور اراده این شرکت بزرگ ژاپنی می‌باشند. محصولاتی که به ما یادآور می‌شوند که همه ما باید رویاهایمان را جدی بگیریم.

     http://www.shabakeh-mag.com/article.aspx?id=1006029

    چرا تالاب بین المللی و زیبای صومعه‌سرا را کسی نمی شناسد؟

     چرا تالاب بین المللی و زیبای صومعه‌سرا را کسی نمی شناسد؟

    وجود تالاب زیبای سیاه درویشان و نرگستان از ویژگی‌های منحصر به فرد شهرستان صومعه سرا است که در قسمت شمالی این منطقه قرار گرفته و از نظر زیست محیطی، سیاحتی و اقتصادی دارای اهمیت ویژه و زیستگاه گونه ‌های مختلف پرندگان بومی و مهاجر و انواع آبزیان است.

    این تالاب دارای ظرفیت های بالقوه متعددی است که یکی از آنها ارزش چراگاهی حاشیه تالاب است. در حاشیه تالاب افراد زیادی زندگی می‌کنند که اساس معیشت آنان کشاورزی مبتنی بر برنج، صیفی جات، توتون و نیز فعالیتهای جنبی صید، شکار و دامداری مبتنی بر پرورش گاو و گاومیش است.

    از مهمترین رودخانه‌هایی که به این تالاب می ریزند می‌توان به ماسوله رودخان، قلعه رودخان، پسیخان و ... اشاره کرد، همچنین مناطق حفاظت شده سلکه و سیاه کشیم با اعتبار بین المللی به عنوان محل امنی جهت زیستگاه پرندگان مهاجر در شهرستان صومعه سرا واقع است.

    تالاب صومعه سرا از زیباترین تالابهای خاورمیانه است و از نظر زیست محیطی حائز اهمیت است و سالانه پذیرای پرندگان مهاجری از قبیل کیلار، فیلوش، خوتکای پرسفید و معمولی است که به لحاظ بین المللی نیز دارای اهمیت بسیاری است و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و محققان بین المللی را به سوی خود می کشاند و برای هر مسافری زیبا و خاطره انگیز است.

    ناهمواری‌های، جلگه و دشت صومعه سرا از شمال به تالاب انزلی و جنگل ‌های مناطق تالابی و از جنوب به دشت حاصلخیز و مزارع برنج فومن و در قسمت غرب به مناطق کوهپایه ‌ای و جنگلی ماسال محدود است.
    از چهل رودخانه جاری در گیلان بیش از 10 رودخانه کوچک و بزرگ در شهرستان صومعه سرا جریان دارد که جملگی از ارتفاعات شهرستان‌های ماسال و فومن سر چشمه گرفته و پس از طی مسافتی و عبور از روستاهای متعدد به تالاب منتهی می‌شوند .
    ناشناخته ماندن این شهرستان موجب شده تا نتواند به عنوان یک منطقه گردشگری برای مسافران جاذبه داشته و دیدنی به نظر آید.

    در قسمت کرانه‌های تالاب انزلی، جنگلهای خاص نواحی مردابی به مقادیر زیادی دیده می‌شود، در جنگلهای منطقه انواع درختان، راش، توسکا، افرا نمدار، ممرز، سپیدار، اوجا، خرمالو، ارس، گردو و انجیل و از همه مهمتر صنوبر وجود دارد.
    رودخانه‌های مهم شهرستان صومعه سرا عبارتند از، "پیش رود" این رودخانه از اتصال رودخانه‌های قلعه رودخانه و گشت رودخان شهرستان فومن تشکیل شده که از روستاهای صیقلان گوراب، ماتک، لیف شاگرد عبور نموده و از کنار روستای سیاه درویشان به تالاب انزلی می‌ریزد که آن رودخانه در روستای سیاه درویشان که می‌رسد به نام رودخانه جمعه بازار نامیده می‌شود.
    صوفیان ده و گلبانگ داد و یکی از دهات بسیار زیبای این منطقه صوفیان ده است. این ده که در ساحل تالاب انزلی واقع شده است، طبیعت بسیار زیبایی دارد در این ده مجموعه تفریحی توریستی زیبایی بنام گلبانگ احداث شده است.

    چرا تالاب صومعه سرا را کسی نمی شناسد؟ شاید این سوالی باشد که در ذهن خیلی ها نقش بسته ولی حس جستجوی پاسخ آن را نداشته باشیم. همانطور که در اسناد و مدارک موجود است بیش از 55 درصد این تالاب که به دریای خزر منتهی می شود متعلق به صومعه سرا است و تمامی مناطق زیبای تالاب و مناطق زیست محیطی آن از جمله گل مرداب، زیستگاه های پرندگان و ... متعلق به صومعه سرا است و تالاب انزلی چیزی جز یک  آبگیر نیست اما به دلیل بی توجهی مسئولین صومعه سرایی و زرنگی بیش از حد مسئولین انزلی و بی مهری مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست استان تمامی زیبایی های این تالاب فقط با تبلیغات به نام انزلی معروف شده است، وقتی تالاب صومعه سرا پذیرای اندک میهمانانی است افراد دلسوز حاشیه این تالاب در صومعه سرا به صورت خود جوش اقدام به برگزاری تورهایی جهت نمایش قدرت خداوندی و زیبایی های تالاب صومعه سرا نموده اند اما چه فایده که با یک گل بهار نمی شود، چرا که همیشه در اخبار شنیده می شود تالاب انزلی، و اما عین همین کار توسط انزلی چی ها انجام می شود و علاقمندان را به تالاب صومعه سرا می آورند با حداقل دو برابر قیمت و عنوان می کنند که اینجا تالاب انزلی است.

    اسماعیل بلالایی - سومانیوز

    توسعه‌ محله‌ای چیست؟

    توسعه‌ محله‌ای چیست؟

    توسعه‌ محله‌ای اولین و بهترین کوشش در همیاری همسایگان است که اشخاص و گروه‌ها در فضای محله‌های کوچک به شناخت و حل مشکلات می‌پردازند. توسعه‌ محله‌ای تلاشی برای بسیج‌کردن منبع‌ها و دارایی‌های اجتماعی- اقتصادی است تا بتواند کاستی‌ها و مشکل‌های همسایگان (فرد یا گروهی از ساکنان) را حل کند و سطح رفاه محله را ارتقا دهد. در این چارچوب، تلاش اصلی ساکنان محله پیدا کردن راه‌حل برای موضوع‌هایی این‌ چنینی است:

    رفع بیکاری، جلوگیری از گسترش جرم و بزهکاری، اصلاح بافت‌های فرسوده و ناپایدار، پرکردن اوقات فراغت فرزندان و سایر مسئله‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در سطح محله. آموزش و ارتقا توان فنی افراد از عوامل مهم در توسعه‌ محلی هستند. شوراها کانون برنامه‌ریزی توسعه‌ پایدار محلی هستند. برنامه‌ریزی برای مسئولان محلی آنها را تجهیز می‌کند و چارچوبی فراهم می‌کند تا توسعه‌ پایدار محلی، شهری، منطقه‌ای و سرانجام ملی تحقق یابد. چنین رویکردی به تعامل اجتماعی افراد نیاز دارد. توسعه‌ پایدار شهری ازطریق تصمیم‌گیری مشارکتی در سطح محلی امکان‌پذیر می‌گردد؛ زیرا این سطح مماس با نیازهای روزمره زندگی افراد است.

    تفکیک زباله در کشورهای مختلف/تصاویر

    تفکیک زباله در کشورهای مختلف/تصاویر

    در بیشتر فعالیت‌های انسانی مقادیر قابل توجهی از انواع زباله‌ها و مواد زائد تولید می‌شوند و اکنون که جمعیت زمین افزایش چشمگیری پیدا کرده بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد که تمام این زباله‌ها به روشی صحیح مدیریت، بازیافت و یا معدوم شوند.به گفته کارشناسان در صورتی که روش مناسبی برای مدیریت زباله‌ها اتخاذ نشود خیلی زودتر از آنچه تصور می‌کنیم حتی فضای اطراف خانه‌هایمان به محلی برای انباشت زباله‌ها تبدیل می‌شود و از این رو بازیافت و استفاده مجدد از زباله‌ها در بسیاری از کشورها به شدت مورد توجه قرار گرفته و به یکی از موضوعات مهم در بحث کنترل پاکیزگی شهرها تبدیل شده است.به طور مثال، اگر یک ظرف پلاستیکی با زباله‌های دیگر ترکیب شود دیگر قابل بازیافت نبوده و امکان استفاده مجدد از آن از بین می‌رود. بنابراین با جداسازی صحیح زباله‌ها در منزل، برخی از زباله‌های خاص را می‌توان بازیافت کرد و به شکلی جدید مورد استفاده قرار داد.
    برای این منظور در بسیاری از کشورها و مناطق شهری سطل‌های مخصوص تفکیک زباله‌ در نظر گرفته شده‌اند که زباله‌های قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت در ظروف مجزای مخصوص جمع‌آوری زباله جداسازی می‌شوند اما با وجود این اقدامات هنوز در بسیار از کشورها و حتی شهرهای بزرگ مردم توجه چندانی به این نکته مهم برای حفظ پاکیزگی محل زندگی و سلامت خود ندارند و به همین دلیل بدون فرهنگ‌سازی مناسب و اطلاع‌رسانی عمومی دستیابی به نتیجه مطلوب در این زمینه امکان‌پذیر نخواهد بود.
    پرتغال
    برای نمونه در پرتغال سط‌ل‌های مخصوص تفکیک زباله در نظر گرفته شده اما یک عکاس آماتور که تصاویری از وضعیت جمع‌آوری زباله‌ها در چندین شهر تهیه کرده می‌گوید: بیشتر مردم پرتغال از این سطل‌ها استفاده نمی‌کنند که دلایل آن عدم وجود تعداد کافی این سطل‌ها و یا ناآگاهی مردم از اهمیت استفاده از آنها است.
    ایرلند
    در ایرلند سطل‌های تفکیک زباله حاوی چهار مخزن طراحی شده که روی هر یک تصویر نوع زباله‌ای که باید داخل آن ریخته شود، نشان‌ داده شده است.
    استرالیا
    در استرالیا دو سطل زباله برای تفکیک زباله‌های‌ تر از زباله‌های خشک و قابل بازیافت در نظر گرفته شده اما با این حال به گونه‌ای طراحی شده که تمام انواع زباله‌های قابل بازیافت در یک مخزن ریخته می‌شوند.
    اوساکا ژاپن
    در ژاپن ورودی سطل‌های زباله متناسب با نوع زباله طراحی شده و لازم نیست هنگام جداسازی پسماندها دقت زیادی صورت گیرد.
    نیوکاسل انگلیس
    در شهر «نیوکاسل آپون تاین» در شمال شرق انگلیس نیز مخزن‌های تفکیک زباله با رنگ‌آمیزی و شکل‌های دقیق طراحی شده که این شیوه طراحی در جذب افراد در استفاده از آنها بسیار موثر بوده است.

    به گزارش پایگاه اینترنتی تری‌هوگر، در این گزارش تصاویری از سیستم تفکیک زباله‌ در چند کشور مختلف ارائه شده که نشان می‌دهد مسئولان شهری تلاش کرده‌اند با طراحی‌های خاص برای جلب توجه مردم آنها را نسبت به رعایت این فرهنگ مهم و ضروری ترغیب کنند.

    پرتغال
     
    ایرلند
     
    استرالیا
     
    اوساکا ژاپن
     
    نیوکاسل آپون تاین انگلیس
     
    آلمان

     

    آلمان

     

    اوهایو آمریکا

     

    شانگهای چین

     

    توکیو ژاپن

     

    مصر

     

    جمهوری چک

     

    بوداپست مجارستان

     

    فرانسه
     
    آرژانتین

    مزیتهای سرمایه گذاری در استان گیلان

    مزیتهای سرمایه گذاری در استان گیلان

    استان گیلان با حدود 9/0 درصد مساحت کل ایران، 1/92 درصد چای، 6/37 درصد برنج، 2/76 درصد فندق، 1/85 درصد ابریشم، 60 درصد بادام زمینی، 4/21 درصد زیتون، 7/2 درصد مرکبات، 4/13 درصد گوشت ماهی خاویاری، 4 درصد گوشت مرغ، 1/5 درصد گوشت قرمز، 4/22 درصد آبزیان پرورشی و 15 درصد خاویار کشور را تولید می نماید.

    این استان دارای بندری برای بارگیری و تخلیه کالا به ظرفیت 5/6 میلیون تن در سال می باشد و نیز با دارا بودن یک منطقه آزاد تجاری با شش نوع کاربری مختلف و فرودگاه بین المللی و سه گمرک منطقه ای فعال و همچنین در دست احداث بودن، 200 کیلومتر راه آهن بین قزوین- رشت- انزلی جهت تکمیل مسیر کریدور شمال- جنوب، مزیت ویژه ای بخود گرفته و در کلیه بخشهای اقتصادی، قابلیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی را دارد و بستر برای فعالیتهای اقتصادی، آماده و مهیا است. ذیلاً به مزیتهای مختلف استان اشاره می گردد:

      مزیتهای جغرفیایی اقتصادی :

    1-   برخورداری از موقعیت ممتاز جغرفیایی و قرار گرفتن در مسیر کریدور نوستراک.

    2-   همجواری با کشورهای آسیای میانه از طریق خاکی و آبی.

    3-  برخورداری از منابع طبیعی و جنگلهای انبوه و اقلیم مستعد و خاک حاصلخیز کشاورزی و تالاب منحصر بفرد انزلی و سواحل زیبای دریایی.

    4-   جاری بودن رودخانه های دائمی و پرآب سفیدرود، پل رود، کرگانرود، شفارود و ...

    5-  وجود منطقه ویژه انزلی (که با تصویب مجلس محترم شورای اسلامی به منطقه آزاد تجاری صنعتی تبدیل شده است).

    6-    قطب تجاری و کشاورزی از دیرباز تاکنون.

    7-   آب و هوای معتدل و طبیعت زیبا.

    8-   دسترسی دریائی به بنادر آستراخان و لاکان روسیه.

    9-   کوتاهی مسیر حمل و نقل از طریق گیلان.

    مزیتهای تولیدی و اقتصادی :

        1-  یکی از قطبهای صنعتی کشور، بویژه در صنایع تبدیلی کشاورزی و دریایی  و صنایع دارویی و سلولزی و نساجی (جزو ده استان اول کشور).

        2-   برخورداری از مواد اولیه برای توسعه صنایع تبدیلی.

        3-   وجود صنایع بزرگ همچون کاغذ و نساجی و فولاد.

        4-   وجود شهرکها و نواحی صنعتی در نقاط مختلف استان.

        5-  نیروی کار ماهر و تحصیل کرده و آماده کار در بخشهای مختلف اقتصادی و همچنین نیروی کار ارزان.

        6-  منابع انرژی مصرفی ارزان نظیر آب، برق، گاز و ...

      مزیتهای زیرساختی :

    1-  وجود 4 نیروگاه برق لوشان و رشت و نیروگاه آبی منجیل و نیروگاه بادی منجیل و شبکه های وسیع توزیع و انتقال برق در استان.

    2-  مخازن ذخیره سوخت تا 200 میلیون لیتر، نفت سفید، بنزین و نفت گاز جهت سوخت رسانی به گیلان، اردبیل و غرب مازندران.

    3-   برخورداری از شبکه های وسیع حمل و نقل جاده ای، فرودگاه بین المللی رشت و بنادر انزلی و آستارا.

    4-   وجود بازارچه مرزی مشترک با کشور آذربایجان.

    5-  وجود دانشگاهها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای و مؤسسات تحقیقاتی صنعتی و کشاورزی تأمین کننده نیروی انسانی ماهر و متخصص در استان.

    6-  اجرای برنامه اتوماسیون اداری و ایجاد ساختار فیزیکی و سخت فزار لازم برای توسعه تکنولوژی اطلاعات (ICT) در مرکز اصلی استان.

    7-   آزاد راه در شرف احداث قزوین- رشت (که تا پایان سال 85 مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت).

    8-   طرح احداث راه آهن قزوین- بندرانزلی.

    9-   امکانات بندری و کشتیرانی در منطقه انزلی.

      مزیتهای تجاری خدماتی :

    1-   وجود مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان.

    2-   طرح در شرف احداث نمایشگاه دائمی عرصه خدمات و کالا.

    3-   برخورداری از شبکه وسیع مؤسسات مالی، پولی و اعتباری (دولتی و خصوصی).

    4-  وجود تشکلهای دولتی و خصوصی در حوزه خدمات بازرگانی و اقتصادی نظیر اتاق بازرگانی و صنایع و معادن، خانه صنعت، انجمن مدیران صنایع و ...

    5-   وجود دو گمرک در انزلی و آستارا و همچنین گمرک فرودگاه رشت.

    6-    برخورداری از سیلوها، انبارها و سردخانه های مناسب.

    7-   امکان واگذاری زمین برای سرمایه گذاری فعالیتهای اقتصادی.

    8-   امکان دسترسی به بازار 300 میلیون نفری کشورهای آسیای میانه.

     تسهیلات استان برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخشهای مختلف اقتصادی

    - پشتیبانی و مساعدت در راستای اخذ مجوزهای لازم

    - اعطای تسهیلات درحد امکان

    - کمک در استقرار واحدها درشهرکها و نواحی صنعتی استان

    - دارا بودن نیروی کار ماهر و متخصص

    - ارائه مشاوره های لازم در زمینه های مختلف  

    - وجود منابع معدنی و نیمه صنعتی

    - وجود مراکز خدمات سرمایه گذاری

    - ایجاد بستر مناسب جهت برقراری همکاریهای لازم شبکه های وسیع مؤسسات مالی، پولی و اعتباریبا سرمایه گذاران.

    - ایجاد تسهیلات لازم در ترانزیت، حمل ونقل داخلیوخارجی کالاهای تولیدی، مواد خام و کالاهای نیمه ساخته.

    - ایجاد زمینه مناسب جهت همکاری تشکلهای دولتی وخصوصی در حوزه خدمات بازرگانی و اقتصادی نظیر اتاق بازرگانی و صنایع و معادن، خانه صنعت، انجمن مدیران صنایع و اتحادیه بازرگانانبا سرمایه گذاران.

    منبع : سوستان

    آغوز بازی

    آغوز بازی: (گردو بازی)

    مکان : کوچه ، میدان و خیابان
    تعداد بازیکنان : نامحدود
    فصل بازی : بیشتر در تابستان
    برای پیدا کردن حریف بچه ها در کوچه فریاد می زنند البازی - آغوز بازی

    بازیکنان جمع می شوند و برای شروع:
    1 : شیر یا خط می اندازند
    2 : تر یا خشک ( فیلی یا خشک)
    3 : نقطه معینی را مشخص می کنند و بازیکنان تیله خود را به آن نقطه می اندازند و به ترتیب گردوی هرکسی به هدف نزدیک تر باشد در جات زیر را می گیرد :

    -1 : پیشم : استاد
    -2 : نیشم : اول
    -3 : دوم نیشم : دومم
    -4 : سوم نیشم : سومم
    -...

    اصطلاحات :
    آغوز :گردوی معمولی
    هشتک : هشت یک = هشت گردو در کف دست یک بچه جای بگیرد

    تیره (تیله) : گردوی بزرگ . آن را در پهن گاو می خواباندند تا سرخ شود و بعد، از سوراخ انتها در آن ساچمه سربی می ریختند و با موم می بستند تا محکم شود

    انواع گردو بازی :

    - یه پا :

    -- بازیکنان هریک چند گردو (بسته به قرار داد) به ترتیب در یک صف می کارند و در فاصله معین می ایستند و با تیره به سوی گردو نشانه می روند ، باید تیره آن چنان بر سره گردوها بخورد که یکی از گردوها حداقل به اندازه یک پا (از پنجه تا پشنه) از صف گردوها دور شود

    -تیره و گردو :

    -- گردو را در یک خط ممتد با فاصله می کارند و هشتک را با دو انگشت می زنند(شبیه بازی تیله انگشتی تهرانی ها)

    -دیوار زنی :
    --بازیکنان در فاصله معین می ایستند و هر یک گردوی خود را به دیوار می کوبند . اگر فاصله گردوی دومی با اولی به اندازه یک وجب باشد دومی برنده است.یا گردو می گیرد یا کولی می خورد

    منبع : انجمن گفتگوی گیلانیان

    درباره ما
    پرنده را که آزاد کنی روزی برمــــــی گردد و مــــــــــــــنِ خاکـــــــی از ایـــــن اتفــــــاق زمینی زیـــــــــــــاد دور نیســــــــتــــم....
    آمار
    آمار مطالب
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 24
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 71
  • بازدید دیروز : 76
  • ورودی امروز گوگل : 7
  • ورودی گوگل دیروز : 8
  • آي پي امروز : 24
  • آي پي ديروز : 25
  • بازدید هفته : 330
  • بازدید ماه : 318
  • بازدید سال : 4745
  • بازدید کلی : 36417
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 18.220.137.164
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • امکانات جانبی
    آخرین نظرات کاربران
    لیلا44 - سلام بسیار جالب بود - 1394/12/14/azsarzaminemada
    ناصر پویان(امیداسلامی عربانی سابق) - همشهری فرهیخته و بزرگوار
    به شما محقق و نویسنده صومعه سرایی افتخار می کنم .خداوند شماها زیاد کند. یک ملت به فرزندان فرهیخته خود افتخار می نه پول ومالدارش . خدا شماها را حفظ کند .مقاله شیخ عبدالقادر گیلانی (صومعه سرایی) این حقیر را که به زبان انگلیسی در خارج چاپ ومنتشر شده را ملاحظه فرموده و به همشهریهای دیگر نیز معرفی فرمایید.بنده مقاله فارسی شما در باره ایشان را خواندم - لذت بردم.با احترام پدرانه-ناصر پویان - 1394/11/18/azsarzaminemada
    ناصر پویان(امیداسلامی عربانی سابق) - همشهری فرهیخته و بزرگوار
    به شما محقق و نویسنده صومعه سرایی افتخار می کنم .خداوند شماها زیاد کند. یک ملت به فرزندان فرهیخته خود افتخار می نه پول ومالدارش . خدا شماها را حفظ کند .مقاله شیخ عبدالقادر گیلانی (صومعه سرایی) این حقیر را که به زبان انگلیسی در خارج چاپ ومنتشر شده را ملاحظه فرموده و به همشهریهای دیگر نیز معرفی فرمایید.بنده مقاله فارسی شما در باره ایشان را خواندم - لذت بردم.با احترام پدرانه-ناصر پویان - 1394/11/18/azsarzaminemada
    حمید یزدانی - «برای خالو قربان »
    شرم از آیینه تالار
    می بارید
    وزمین را
    توان شکافتن و
    بلعیدنت نبود
    که به پابوس رفته بودی
    سرهنگ
    القاب ارزانی تو
    ستاره را وا گذاشتی و
    دلخوش حلب پاره هایی
    آویز سینه ات
    از نام گرم «خالو» گذشتی و
    در هیئت مردابی
    بر خاک پای کسوف بوسه زدی
    وامان نامه ات
    کاکل خونین رفیقی شد
    هم کاسه ی دیروزت
    که جنگل را
    اعتبار می بخشید
    دلم برای تفنگت می سوزد
    دلم برای
    ایلت
    نامت بوی خیانت می دهد
    سرهنگ
    القاب ارزانی تو
    کاش به «خالو»بودن
    دل می بستی
    سرهنگ

    «آذر 66»
    «مهدی ریحا نی» صومعه سرا - 1394/9/14/azsarzaminemada
    دنيا رحيمي - مطالبتون خيلي جالب بود خيلي به دردم خورد منم پدر بزرگم سنگجوبي بودند خوشحال شدم - 1394/7/19/azsarzaminemada
    - با سلام سایت دهستان مرکیه با ادرس بگذارید تا بتوانیم دراین روستا سایت داشته باشینپم
    شماره تماس:091962337746 - /
    مریم - سلام ،لحظاتی رو با مطالعه مطالب وبلاگتون لذت بردم . موفق و موید باشید . اگر لایق دونستید و وبلاگ بنده حقیر رو هم لینک بفرمائید خوشحال می شم . - 1393/5/18
    سنجرانی - سلام امروز موفق شدم همه ی مطالبه وبلاگو بخونم مطالب بسیار عالییی و مفید بودن اشعار بسیار زیبا و قابل تحسین صومعه سرا هم که بی نظیر، شدیدا مشتاق یک سفر شدم به صومعه سرا ، نکته ها و حکایتهای مدیریتی هم که فوق العاده بود مخصوصا ( دلیلی برای زندگی).
    با آرزوی موفقییت روز افزون ، و دستیابی به هر انچه که میخواهید.
    موفق باشید. - 1393/5/6
    مرواریـــــــــــــــــــــــــــد - داداش وبلاگ خیلی خوبی داری عالــــــــــــــــــــــــی - 1393/3/11
    دفتر بیمه آسیا نمایندگی صومعه سرا - سلام هم شهری خوشحال میشم لینکمون کنی در صورت موافقت با تبادل لینک بهمون خبر بده
    مطالب جالب بود لطفا مطالب بیشتری راجع به شهرستانمون بذار اگر کار بیمه ای هم داشتی به ما سر بزن
    موفق باشی - 1393/2/28